Mercedes-Benz C-Klasse Limousine 2018

Stijlvolle wijzigingen in het design van het exterieur en interieur gecombineerd met elektronische hoogstandjes moeten de Mercedes C-Klasse ook in het vijfde productiejaar succesvol maken. Een viertal nieuwe krachtbronnen zijn vanaf introductie beschikbaar. Momenteel beleeft de vernieuwde Mercedes C-Klasse zijn wereldpremière op de Autosalon van Genève. De nieuwe C-Klasse wordt vanaf juni in de showroom verwacht.

Vernieuwd AVANTGARDE exterieur

De voorbumper van de vernieuwde C-Klasse heeft een nieuwe vormgeving. Standaard is deze voorzien van een zilverkleurig en verchroomde sierlijst. De koplampen en achterlichten zijn uitgevoerd in een strak design. De standaard halogeen lampen zijn optioneel te vervangen voor high-performance ledlampen voor een nog beter zicht en zichtbaarheid. 

Bij de AMG-Line wordt de C-Klasse nu standaard voorzien van een Diamond grille. Ook zijn de AMG-voorskirt en de achterzijde met diffusorlook opnieuw ontworpen. Het ontwerp van de achterbumper is afhankelijk van de gekozen uitrusting en motorkeuze uitgevoerd met verschillende sierelementen en uitlaatsierstukken. Mojavezilver metallic en smaragdgroen metallic zijn toegevoegd als lakkleuren voor de Limousine en Estate uitvoeringen.

Comfort op hoog niveau

Het interieur van de vernieuwde Mercedes C-Klasse is een combinatie van sportiviteit en moderne luxe. Elegante sierdelen kenmerken het middenconsole. Optioneel kan het console afgewerkt worden met diverse houtsoorten. Voor de AMG Line zijn de kleuren magmagrijs/zwart en zadelbruin toegevoegd aan de interieurkleuren.

Ook de stoelen zijn vernieuwd. Met een elektrische pneumatische pomp zijn de zijwangen en de lendensteunen aan te passen naar het gewenste comfort. In deze klasse mag uiteraard de massage functie ook niet ontbreken. Deze opties zijn te bedienen via het multimediasysteem.

Het basismodel C-Klasse wordt standaard uitgerust met klassieke ronde tellers. Optioneel is het digitaal combi-instrumentenpaneel. Hierbij kan gekozen worden uit ‘Klassiek’, ‘Sportief’ en ‘Progressief’ als weergavestijl. Het stuurwiel beschikt over aanraakgevoelige touch control-buttons en is net als de touchpad op het middenconsole te bedienen met swipe bewegingen. Daarnaast zijn de meeste functies ook te bedienen via de Linguatronic spraakbediening.

Vier nieuwe krachtbronnen bij lancering

Mercedes heeft voor de vernieuwde C-Klasse een viertal nieuwe motoren met automatische transmissie ontwikkeld. Drie benzinemotoren en één diesel. De benzine varianten bestaan uit een achterwiel en een vierwiel aangedreven (4matic)1.5 liter C200. Met 134/184 kW/pk goed voor een accelaratie van 8 seconden naar de 100km/u. de top ligt op de 235 km/u. Het bijzondere aan deze twee benzinemotoren is dat deze zijn voorzien van een elektronische EQ Boost hulpmotor. Dit systeem zorgt voor een nog zuiniger verbruik. Daarnaast zorgt de elektromotor ervoor dat de gaten in de opbouw van de turbodruk worden opgevangen om zo geen vermogen te verliezen. De 1.9 liter C220 D (diesel) is goed voor 143/194 kW/pk en zal een seconde sneller op de 100 km/u zitten. De top is nagenoeg hetzelfde. Uiteraard is de nieuwe C-Klasse ook uit te voeren met een dikke 287/390 kW/pk sterke C 43 4matic AMG motor. Waar de drie vorige motorvarianten het vermogen uit een viercilinder in-lijn haalden, haalt de C 43 zijn vermogen uit een 3.0 liter v6. Binnen 4.7 seconden wordt de 100 km/u gehaald en is er de mogelijkheid door te trekken tot de 250 km/u (elektronisch begrensd).

Mercedes heeft ook aangekondigd dat er binnenkort ook voor het eerst een plug-in diesel hybrid beschikbaar komt voor de C-klasse. Deze hybrid is gebaseerd op de 3e generatie hybrids die debuteerde op de IAA-beurs in Frankfurt.

Categorieën