Offroad-icoon Jeep Wrangler is geheel vernieuwd. Ondanks de geheel vernieuwde look is de nieuwe Wrangler authentiek gebleven betreft styling. Met een tweetal volledig nieuwe motoren en boordevol hightech voorzieningen zal de nieuwe Wrangler vanaf september in Europa leverbaar zijn.
Tweetal inschakelbare 4×4-systemen
Het robuuste design van de Wrangler is direct herkenbaar met traditionele ronde koplampen en een zevensleufs grille. Ook het neerklapbare raam, uitneembare deuren en de hard- en softop cabriodaken mogen niet ontbreken. Waarbij de Jeep Wrangler vooral de uitstraling heeft van een volbloed offroader is er bij de nieuwe generatie ook veel aandacht besteed aan het comfort en de rijeigenschappen voor op de openbare weg. De nieuwe Wrangler loopt dan ook zeker niet achter op gebied van veiligheid en connectiviteit. Het Uconnect systeem is uit te voeren met een 5, 7 of 8.4 inch touchscreen met de mogelijkheid om doormiddel van vingerbewegingen te kunnen in- en uitzoomen. Uiteraard mag de ondersteuning van Apple CarPlay en Android Auto niet ontbreken. Op gebied van veiligheid is de Wrangler onder ander uit te voeren met dodehoekbewaking met detectie van kruisend verkeer, Parkview-achteruitrijcamera en elektronische stabiliteitsregeling (ESC).
Wie denk dat het offroad rijden op de tweede plaats is gekomen heeft het wel goed mis. De nieuwe Wrangler biedt de keuze uit een tweetal 4×4- systemen genaamd Command-Trac en Rock-Trac. Hierbij zijn de Sport en de Sahara uitgerust met Command-Trac en de Rubicon uitvoering met Rock-Trac voor het echte ruige terrein. Beide systemen zijn uitgevoerd met de nieuwste generatie Dana-assen en een Tru-Lock elektrisch bedienbare sperdifferentiëlen in de voor- en achteras. De Rubicon beschikt daarnaast ook over een elektronisch loskoppelbare voorste stabilisatorstang voor extra grote verticale wieluitslag op ruw terrein.
er zijn geen afbeeldingen gevonden
Twee volledig nieuwe motoren voor Europese markt
Voor de nieuwe Wrangler zijn er een tweetal nieuwe viercilinder- lijnmotoren ontwikkeld. De eerste is een 2,0 liter turbobenzinemotor met 272 pk en een maximaal koppel van 400 Nm bij 3.000 toeren. Daarnaast is er een 2,2 liter MultiJet ll turbodiesel met 200 pk en een maximaal koppel van 450 Nm bij 3.500 toeren. Beide motoren worden geleverd met een achtraps automaat.
Of de nieuwe Jeep Wrangler ook in september al in Nederland in de showroom staat is nog niet bekend. De prijzen voor de Nederlandse markt worden in augustus verwacht.