In het verleden liep de Franse autobouwer Citroën met hun unieke auto’s voor op de rest van de wereld. Ook nu zijn ze er weer vroeg bij: terwijl de meeste blaadjes nog aan de bomen hangen, presenteert Citroën een nieuwe collectie speciale cadeaus voor in de zak van Sinterklaas of voor onder de kerstboom. En zoals het de eigenzinnige autobouwer betaamd, zijn dit niet zomaar willekeurige artikelen met een Citroën-logo erop…
Woordgrapjes
Bijna elk automerk heeft wel wat doorsnee jassen of shirts met het logo erop. Des te duurder de auto’s, des te chiquer de kleding. Maar bij Citroën moet het uiteraard anders. Citroën presenteert een kledingcollectie waar Citrofielen onderling van in een scheur liggen, maar waar de rest van de wereld met een opgetrokken wenkbrauw naar kijkt.
Met het mooie zwarte sweatshirt met ronde hals en de tekst “the Citroënist” op de borst (38 Euro) weet iedereen op het feestje direct dat die Citroën buiten van jou is. Dat er “since 1919” onder staat, is direct een mooi onderwerp van gesprek: wist je dat Citroën dit jaar 100 jaar bestaat? Succes gegarandeerd! Als je dit nog te serieus vindt, dan is er ook een sweatshirt met de tekst “oui are French” (35 Euro). En niet getreurd, dames, dit shirt is er ook voor jullie!
Seetroën
Zijn sweatshirts met woordgrapjes nog niet opvallend genoeg, dan kun je ze combineren met de unieke Seetroën brillen, vanaf nu verkrijgbaar in twee uitvoeringen (99 Euro). Deze speciale brillen zijn eigenlijk ontworpen tegen wagenziekte, maar zeg nu eerlijk: wat is een Citroën-rijder zonder opvallende bril? En de Seetroën-bril met zijn ronde vormen voor én in de zijkant zorgt er zeker voor dat je opvalt.
De brillen hebben geen glazen en kunnen eventueel gewoon over je eigen bril heen gedragen worden. Citroën garandeert dat je binnen een kwartier van je wagenziekte af bent, maar waarom zou je hem niet altijd kunnen dragen? Ze zijn zelfs voor kinderen vanaf 10 jaar, dus je kunt je hele gezin in stijl in de Citroën voortbewegen.
Schaalmodellen Citroën
Fransen zijn bekend om hun auto’s, maar uiteraard ook om het fietsen. Citroën combineert dit in de speciale “Rider the Citroënist” van Martone: een stoere fiets die slechts 12 kilo weegt (950 Euro). We zullen geen grapjes maken over de noodzaak van een fiets als alternatief vervoer bij het bezitten van een Frans automobiel (rijtest C5 Aircross), dat beloven we. Wel zul je met deze fiets, met zijn witte stuur en felrode ketting, net zo de blits maken als met je auto.
Uiteraard put Citroën ook uit zijn rijke historie. Zo is er een keur aan schaalmodellen in allerlei verschillende maten. Van welke Citroën je ook droomt: hij kan van jou zijn! Van modern tot klassiek, van prototype tot productiemodel: alles is er. Mocht je wat willen nalezen over dat ene modelletje, dan heeft Citroën ook fraaie boeken over zijn rijke historie. Uiteraard alleen in het Frans natuurlijk, want tsja, het blijft wel Citroën.
En zo is er voor elke Citroën-liefhebber wel iets moois te krijgen in de webshop van Citroën. Let wel goed op voordat je “iets van Citroën” op je verlanglijstje schrijft: voor je het weet begrijpt je familie het verkeerd en zit je opgezadeld met pakjes citroenbavarois of een citroencake.