Polestar is voor de lancering van de Polestar 2 een samenwerking aangegaan met Plugsurfing. Het Duitse bedrijf dat op dit moment meer dan 195.000 publieke laadpunten heeft, belooft hiermee het laden binnen Europa gemakkelijker te maken. De RFID laaddruppel van Plugsurfing komt standaard bij iedere nieuwe Polestar 2 in Europa. Hiermee heeft een gebruiker de mogelijkheid om alle processen gemakkelijk via één app te regelen. De kosten van het laden met Plugsurfing binnen Europa, gaan van dezelfde bankrekening af.
“Dit Europese partnership met Plugsurfing is de eerste waarmee we komen en maakt de weg vrij voor meer samenwerkingen die ook nationale en lokale oplossingen zullen omvatten.”
Thomas Ingenlath, CEO van Polestar.
In het infotainmentsysteem van de Polestar 2 is Google Maps geoptimaliseerd voor elektrisch rijden. Polestar wilt bestuurders zoveel mogelijk gebruiksgemak aanbieden met Plugsurfing. De klant krijgt daarom bij ontvangst van een Polestar 2 informatie over de laadinfrastructuur. Exacte locaties en beschikbare plekken zijn in de app te zien.
Polestar het merk
In combinatie met de pas geïntroduceerde Precept concept car, laat Polestar zien dat het zich steeds meer profileert als een op zichzelf staand merk. De vormgeving zal steeds meer een eigen gezicht krijgen. De Polestar 3 zal dit nog meer laten zien. Dit is een volledig elektrische performance SUV die in de toekomst zal komen.