De Citroën ë-C4 is vandaag officieel gepresenteerd in een online reveal event. In de studio van Canal plus ging de zeer Franse Engelstalige presentatie van start met een korte historie van het merk met de double chevron. Ook de successen van Citroën in de afgelopen 6 jaar mochten niet ontbreken. In die tijd is het merk met 30% gegroeid op de Europese markt. Het merk is dus met een flinke opmars bezig, dat voortgezet wordt met de ë-C4
Ëlectric for all
Citroën wilt met Ëlectric for all, modellen aanbieden voor iedere doelgroep. De Ami is in Frankrijk bijvoorbeeld al te rijden vanaf 14 jaar. De C-4 en ë-C4 zijn dit gelukkig niet, maar ze beschikken wel over de klassieke ethos van Citroën, comfort en design boven alles. De coupé styling van Citroëns crossover is een knipoog naar de daklijn van de GS. Het bekende double chevron logo is ook overal terug te vinden, van de koplampen tot aan de behuizing van het multimediadisplay. Comfort is terug te vinden door het gebruik van de hydraulische kussens op de vering. Dit systeem vangt het laatste deel van de veerweg op om de ë-C4 ëxtra comfortabel te maken. Daarnaast belooft Citroën de meeste beenruimte aan te bieden op de tweede rij, in het segment.
Wereldprimeur
De ë-C4’s 10 inch multimediatablet is niet het enige scherm dat voorin te vinden zal zijn. Citroën komt namelijk met het Citroën smart pad support systeem dat debuteert op de C4. Dit systeem zorgt ervoor dat een tablet van de passagier, op het dashboard geplugd kan worden. In het geval van een noodstop (wat vast niet zal gebeuren met een tablet naast je waar een film op afspeelt) klemt het systeem de tablet stevig vast, zodat het niet los schiet door de auto.
Keuze aan de koper
Citroën komt niet alleen met een benzine- of dieselversie, maar ook met het op zichzelf staande ë-C4 model. De elektrische aandrijving is goed voor 136 pk met een WLTP bereik van 350 km. Wanneer de ë-C4 aan een snellader wordt verbonden, kan er binnen 10 minuten 100 kilometer bereik bijgevuld worden. Orders kunnen geplaatst worden rond eind augustus, met de eerste modellen op de weg aan het einde van het jaar.