De Peugeot 508 was, toen hij uitkwam, een van de meest modern-ogende auto’s die je kon kopen. Tegenwoordig is het ontwerp duidelijk verouderd. Maar, er is goed nieuws: de 508 is vernieuwd! Je kan hem meteen bestellen en dan wordt hij vanaf eind Juli geleverd. Maar, wat zijn dan die prijzen en wat is er nieuw?
Nieuws
Het eerste wat ons opviel toen we naar de persfoto’s van de nieuwe 508 keken, is dat de auto qua looks weinig is veranderd. De voorkant heeft het nieuwe Peugeot front mogen ontvangen en de achterkant is gelijk gebleven aan de uitgaande uitvoering.
Vanbinnen krijgt de koper of leaser van een nieuwe Peugeot 508 te maken met de nieuwe generatie van de i-Cockpit. Dus, minder onduidelijk dan de oude. Daarnaast is de elektronische achtbak automaat standaard vanaf nu.
Qua motoren begint het feest bij een 1.2 driecilinder met 130pk. Daarna komen er drie PHEV-motoren met een gecombineerd vermogen van respectievelijk 180, 225 en een hele sportieve 360pk. Die laatste komt alleen op de Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered.
Prijzen
De goedkoopste uitvoering is de sedan met 130pk, die begint bij 44.130,- euro. Voor de stationwagen betaal je 1600 piek meer. De goedkoopste uitvoeringen met de PHEV motoren kosten van minst pk naar meest respectievelijk 49.310,- (180pk), 50.810,- (225pk) en 72.410,- (360pk) euro. Voor de Peugeot Sport Engineered variant betaal je dus bijna 20.000 euro meer. Dat is vrij fors.
Uitrusting
Peugeot stelt dat er allerlei (soms optionele) veiligheidssystemen op de nieuwe Peugeot 508 zitten die je leven moeten verbeteren. De meesten kennen we al lang, dus die zullen we ook niet benoemen. Interessant is dat er ook nightvision beschikbaar is op de nieuwe 508.
De nieuwe 508 Peugeot Sport Engineered gaat van 0 tot 100 in 5,2 seconden en stopt pas bij accelereren bij 250 kilometer per uur.