BYD was het laatste kwartaal van vorig jaar de grootste elektrische autofabrikant ter wereld. Deze nieuwe energie wordt ook gestoken in de U8, een model van het submerk YangWang. Het merk komt met de U8 naar Europa. Een SUV in het luxesegment, als concurrentie van de Mercedes G-klasse. Kan de Mercedes drijven en om zijn eigen as draaien? Nee, maar de U8 wel!

YangWang U8

Nieuwe energie is populair tegenwoordig, de woorden duurzaamheid en herbruikbaarheid vliegen je om de oren. Het logo van YangWang is, heel toepasselijk, geïnspireerd op het Chinese karakter voor energie. YangWang zelf staat voor ‘bewonderen’. Deze combinatie maakt de U8 een SUV voor het topsegmenten, voorzien van alle luxe en gave functies. En niet te vergeten, elektrisch aangedreven. De foto’s spreken voor zich, echt een auto om het avontuur mee aan te gaan en plekken te bezoeken waar je met de gemiddelde auto niet komt.

Kamperen met de U8 is het ultieme auto avontuur.

De YangWang U8 is gebouwd op het BYD e4Platform. Elk wiel wordt individueel aangedreven om zo de veiligheid en stabiliteit van het voertuig te verbeteren, zodat je de complete controle hebt op elk terrein. Door deze vierwielaandrijving kan de U8 ook om zijn eigen as draaien. De motoren draaien in tegengestelde richting, zodat de auto zelf kan keren zonder voor of achteruit te rijden. Daarnaast is de carrosserieafdichting van de YangWang U8 waterproof. Hiermee kan het voertuig zelfs enige tijd blijven drijven! Handig als je te maken krijgt met overstromingen tijdens je avontuurlijke vakantie.

Het interieur ziet er extreem luxe uit, je kunt in de stoelen slapen.

Van de YangWang U8 zijn in China al 3600 exemplaren geleverd sinds de marktintroductie vorig jaar november. De prijzen in Europa zijn nog niet bekend, maar het zal niet onder de €130.000 liggen. Ook niet zo gek voor zo’n luxe SUV met alle bijzondere functies. De U8 heeft een vermogen van maar liefst 1200 pk! Dat maakt het de ultieme, haast onbetaalbare, avonturier.

Deze uitstulpingen zijn radars die worden gebruikt door de rijhulpsystemen.

Genève

Vanaf vandaag tot zondag 3 maart is de YangWang U8 te bezichtigen tijdens de Genève auto show in Zwitserland. Op dezelfde stand vindt je ook de vernieuwde BYD Tang. We kennen dit model natuurlijk al even, maar schijnbaar vond BYD een update hard nodig. De capaciteit van de accu is verhoogd naar 108,8 kWh. Dit brengt de actieradius (WLTP) op 530 kilometer. Snelladen kan met 170 kW, laden van 30% tot 80% duurt dan zo’n half uur. Thuis 11 kW 3-fase laden kan ook met de vernieuwde Tang. Externe apparaten, zoals laptops, kun je opladen met het zogenoemde Vehicle-to-Load (V2L).

De achterkant van de vernieuwde BYD Tang.

De stoelbekleding is van nappaleder met een ruitpatroon en beschikt over zowel ventilatie als verwarming. Het schuif- en panoramadak zijn standaard op de BYD Tang. Het stuur is volledig veranderd ten opzichte van de vorige versie en oogt moderner.

Het interieur van de Tang ziet er rustgevend en chique uit.
Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *