Renault presenteerde vanochtend de vernieuwde Clio. De populaire B-segmenter is sinds zijn introductie in 1990 al 13 miljoen keer verkocht. De opgefriste Clio heeft een opnieuw ontworpen front, en er zijn voortaan meer opties voor de motorisering.
C-vormige LED-koplampen
Net zoals alle andere nieuwe Renault’s, is de vernieuwde Clio voorzien van C-vormige LED-koplampen. De grille met het prominent geplaatste logo is opnieuw getekend, wat ook geldt voor de voor- en achterbumper.
Eveneens nieuw: de klant kan uit vier nieuwe exterieurkleuren kiezen. De vernieuwde Renault Clio kan voortaan gespoten worden in Rouge Intense, Gris Titanium, Bleu Iron en Blanc Nacré. Daarnaast zijn er vanaf de marktintroductie nieuwe wielen en wielkleuren beschikbaar.
Renault meldt de gefacelifte Clio te hebben voorzien van betere materialen, en is de afwerking naar een hoger niveau getild. De bekledingssoorten zijn door het merk opnieuw bekeken, en her en der zijn chromen sierstrips toegepast. De Clio is uit te rusten met drie diverse navigatie- en multimediasystemen, zoals Media Nav, R-Link en R&Go. Tot slot is ‘ie verkrijgbaar met een audiosysteem van Bose, een primeur in de Clio.
Motorenprogramma op de schop
Het motorenprogramma van de opgefriste Clio is ook veranderd. Men kan, naast de bestaande krachtbronnen, nu ook kiezen voor de 1.5 liter dCi 110-dieselmotor met 110 pk. Deze is gekoppeld is aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Tevens is de TCe 120-benzinemotor (120 pk) voortaan te combineren met een manuele zesbak, iets wat eerder niet mogelijk was.
Komt na de zomer
De vernieuwde Clio bestellen kan vanaf deze zomer, al vindt de levering in ieder geval na dat seizoen plaats. Prijzen maakt Renault later bekend.
er zijn geen afbeeldingen gevonden