De nieuwe BMW 5 Serie, die halverwege oktober dit jaar werd onthuld, is er ook als 530e iPerformance. Eerder gaf het merk al informatie vrij over de nieuwe plug-in hybride, maar nu zijn alle details bekendgemaakt. Dit model is vanaf eind januari volgend jaar te bestellen bij de BMW-dealers in Nederland. Prijzen zijn nog niet bekend.
Blauw verlichte dorpelpanelen
De BMW 530e iPerformance is te herkennen aan de blauwe lamellen in de grille, blauwe naafdoppen, de laadaansluiting tussen de wielkast, de A-stijl aan de bestuurderskant, de eDrive-logo’s op de C-stijlen en de 530e-badge op de kofferdeksel. Als men de portier van de auto opent, verschijnt er op de dorpelpanelen de tekst ‘eDrive’, die tevens blauw zijn verlicht.
BMW gaat in maart, na de introductie van de reguliere 5 Serie, de 530e iPerformance op de markt brengen. De plug-in hybride verbruikt gemiddeld 1,9 liter/100 km en heeft een CO2-uitstoot van 44 gram per km.
Elektromotor met 95 pk
Onder de kap huist een elektromotor (95 pk/250 Nm) en een 2.0 liter benzinemotor (184 pk/320 Nm). Het totale systeemvermogen- en koppel ligt op 252 pk en 420 Nm. Beide krachtbronnen worden standaard gekoppeld aan een achttraps Steptronic-automaat. De 530e iPerformance sprint in 6,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/h en heeft een topsnelheid van 235 km/h. De actieradius bedraagt in de praktijk 650 km, terwijl men maximaal 50 km volledig elektrisch kan rijden bij snelheden tot 140 km/h.
Accucapaciteit van 9,2 kWh
Het accupakket van de 530e iPerformance heeft een capaciteit van 9,2 kWh, en is gemonteerd onder de achterbank. Via een standaard stopcontact laadt je de accu binnen 5 uur volledig op. Laden met een BMW i Wallbox duurt slechts 3 uur.
er zijn geen afbeeldingen gevonden