Het enige leverbare Isuzu-model in Nederland is herzien. De D-Max heeft een nieuwe dieselmotor onder de kap en is qua vormgeving bijgepunt. Prijzen beginnen bij € 19.800,- (exclusief BTW en BPM) voor de tweezits Single Cab.
Bijna evenveel pk’s
De pick-up van Japanse makelij is nu te bestellen met een kleinere 1.9 liter dieselkrachtbron, die de huidige 2.5 liter motor vervangt. De nieuwe viercilinder produceert 164 pk en 360 Nm koppel, wat bijna evenveel is als de oude motor. Nog belangrijker is dat hij 60 kilogram minder weegt en, afhankelijk van de configuratie, 4 tot 16% minder brandstof verbruikt. Desondanks blijft het maximale trekgewicht 3.500 kg bedragen.
Naast de krachtbron, zijn ook de transmissies onder de loep genomen. Er is keuze uit een handgeschakelde zesversnellingsbak of zestrapsautomaat. Voorheen had de automatische transmissie overigens vijf verzetten. Inschakelbare vierwielaandrijving is wederom leverbaar.
Uiterlijk licht aangepast
Het uiterlijk van de Isuzu D-Max is licht aangepast. Door de nieuwe grille, lichtunits met LED-dagrijverlichting en mistlampbehuizing, is hij weer klaar voor de toekomst. Buiten de designupdates om, werd ook het leveringsprogramma uitgebreid met o.a. nieuwe velgdesigns. Tevens kan de klant kiezen voor een nieuwe carrosseriekleur, genaamd Obsidian Gray Mica.
De binnenzijde is niet overgeslagen door de Japanners. De meters hebben een nieuw design en de handgeschakelde varianten zijn voorzien van een schakelindicator. Daarnaast genieten de achterpassagiers van meer ruimte, aldus Isuzu.
Drie uitvoeringen
In ons land wordt de pick-up aangeboden als Single Cab, Extra Cab en Double Cab. Afhankelijk van het gekozen uitrustingsniveau, beschikt de D-Max over een start/stop-systeem en Keyless Go. Hiermee kun je de auto openen/sluiten met de contactsleutel in bijvoorbeeld je broekzak.
Het aanbod assistentiesystemen wordt verder uitgebreid met Brake Assist, Hill-Descent Control en Hill-Start Assist, dat wegrijden op hellingen vereenvoudigd.