Citroën heeft de C5 Aircross vernieuwd voor het nieuwe modeljaar, met een sterke focus op elektrificatie en eenvoud in het aanbod. Vanaf oktober zal het nieuwe modeljaar van de Softroader in productie gaan, waarbij de nadruk ligt op hybride en plug-in hybride aandrijflijnen. Hiermee zou de Citroën C5 Aircross weer volledig in lijn moeten liggen met de rest van het Stellantis aanbod. De nieuwe Citroën C5 Aircross biedt drie motoropties, die allemaal geëlektrificeerd zijn.

De nieuwe motoren van de Citroën C5 Aircross:

  • Hybrid 136 ë-DCS6: Een hybride aandrijflijn met een vermogen van 136 pk.
  • Plug-in Hybrid 180 ë-EAT8: Een plug-in hybride met een gecombineerd vermogen van 180 pk.
  • Plug-in Hybrid 225 ë-EAT8: De krachtigste plug-in hybride optie met 225 pk.

Twee Uitvoeringen C5 Aircross

Citroën heeft het aanbod van de C5 Aircross vereenvoudigd door het aantal uitvoeringen terug te brengen naar twee rijk uitgeruste varianten: de Plus en de Max. Deze aanpassing is volgens Citroën bedoeld om de keuze voor consumenten overzichtelijker te maken en tegelijkertijd een hoog niveau van comfort en technologie te bieden. In de praktijk is het echter een zeer eenvoudige manier om geld te besparen, doordat de productie hiermee een flink stuk vereenvoudigd kan worden.

Plus-uitvoering

De Plus-uitvoering is standaard uitgerust met een breed scala aan comfort- en technologievoorzieningen, zoals een achteruitrijcamera met 180° weergave, automatische airconditioning met luchtkwaliteitsbewakingssysteem en Citroën Advanced Comfort Seats. Deze stoelen zijn speciaal ontworpen voor langdurig rijcomfort. Daarnaast beschikt de Plus-uitvoering over een 10-inch touchscreen met ondersteuning voor zowel Apple CarPlay als Android Auto, wat naadloze connectiviteit biedt voor smartphones. Ook standaard zijn de 18-inch lichtmetalen Swirl-velgen en getinte achterste zijruiten.

Max-uitvoering

Voor wie op zoek is naar meer luxe en technologie, biedt de Max-uitvoering extra’s zoals gedeeltelijk met alcantara beklede stoelen, die niet alleen verwarmd, maar ook elektrisch verstelbaar zijn. De bestuurderstoel is bovendien voorzien van een geheugenfunctie. De Max-uitvoering voegt daarnaast geavanceerde rijhulpsystemen toe, zoals adaptieve cruisecontrol met Stop & Go-functie en dodehoekbewaking. Het voertuig heeft ook Highway Driver Assist, een functie die helpt bij het semi-autonoom rijden op snelwegen, wat zorgt voor een comfortabelere en veiligere rit. Ook qua design onderscheidt de Max-uitvoering zich met in zwart uitgevoerde dakrails en exclusieve 18-inch Pulsar-velgen.

Prijzen en beschikbaarheid

De Citroën C5 Aircross is nu te bestellen, met een startprijs van € 39.070 voor de Hybrid en € 40.390 voor de Plug-in Hybrid. De fiscale waarde van de voertuigen ligt respectievelijk op € 38.170 en € 39.400. Voor zakelijke rijders is de bijtelling er met een starttarief van € 259 per maand, afhankelijk van de gekozen uitvoering en aandrijflijn.

Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *