Bentley heeft onlangs de derde generatie Continental GT gepresenteerd, en beleeft zijn werelddebuut tijdens de IAA in Frankfurt (14 t/m 24 september 2017). De prijzen worden op een later moment naar buiten gebracht.
EXP 10 Speed 6-studiemodel als inspiratie
Het design van de nieuwe Continental GT is geïnspireerd op het EXP 10 Speed 6-studiemodel, en dat is goed te zien. De voorwielen staan 135 mm verder naar voren, ten opzichte van zijn voorganger. De ellipsvormige lichtunits met LED Matrix-koplampen vallen direct op. Men kan kiezen uit twee velgdesigns, tot een grootte van 22 inch.
Duurzaam materiaal
Zoals men van een Bentley is gewend, verwacht je hoogwaardig en duurzaam materiaal. Ook dat kunnen wij in de nieuwe Continental GT ontdekken. Er is maar liefst 10 m² hout verwerkt in het interieur, terwijl de middenconsole is gemaakt van aluminium.
De voorstoelen zijn in 18-standen te verstellen. Qua afwerking heeft het merk nu ook diamond lederen bekleding met een diamond-patroon beschikbaar. De muziekliefhebber kan zijn hart ophalen, door de drie audio-systemen die voor dit model zijn te kiezen. Fabrikanten zoals o.a. Bang & Olufsen en Naim leveren deze muziekinstallaties.
Personaliseren
De koper kan zijn nieuwe Continental GT op diverse punten personaliseren. Er zijn 15 mogelijkheden om het interieur op smaak te brengen, 17 standaard exterieurkleuren, 15 tapijtopties en 8 verschillende soorten fineer.
Een opvallend detail is het flinke 12,3 inch touchscreen, dat centraal is geplaatst. Met dit infotainmentsysteem configureer je alles naar eigen hand, en biedt het bovendien diverse multimediafuncties. Volgens Bentley is de bediening net zo eenvoudig als dat van je smartphone.
Verfijnde W12-krachtbron
De W12 TSI-krachtbron is voor de derde generatie Continental GT verder verfijnd en geoptimaliseerd. Het blok levert 626 pk en heeft een maximaal koppel van 900 Nm. De acceleratie vanuit stilstand naar 100 km/h is in 3,6 seconden geklaard. De topsnelheid ligt overigens op 333 km/h.
Bentley’s krachtige W12 is uitgerust met automatische cilinderuitschakeling. Bij lage belasting zal de krachtbron de helft van de cilinders op non-actief zetten, zodat hij functioneert als een zescilinder. Dit alles om het brandstofverbruik te verlagen.