Op dit moment is IAA Frankfurt aan de gang, waar Porsche de 911 GT3 met Touring Package voorstelt. Begin volgend jaar is hij verkrijgbaar. Het prijskaartje begint bij € 234.950,-.
Aanduiding Touring Package uit 1973
De aanduiding Touring Package is niet nieuw, want deze werd ook al in 1973 gebruikt voor een speciale uitvoering van de Porsche 911 Carrera RS. Het model van nu is verkrijgbaar met alle opties van de reguliere 911 GT3, waaronder exterieur- en wielkleuren, keramische remmen, liftsysteem voor de vooras, LED-koplampen en het Sport Chrono-pakket.
GT3 Touring-logo
Dit model wijkt natuurlijk iets af dan van de reguliere 911. Een voorbeeld hiervan is het GT3 Touring-logo dat prijkt op de grille. Andere kenmerken zijn de zilverkleurige raamlijsten, uitlaatsierstukken, afdekking voor de koplampsproeiers en het Porsche-logo achter. Mocht de klant het Black Exterior Touring Package aanvinken op de optielijst, dan zijn de eerdergenoemde elementen uitgevoerd in zwart. In dat geval zijn ook de koplampen en achterlichten donkergetint.
De 911 GT3 Touring Package staat zowel vóór als achter op 20 inch wielen. De wielkasten zijn, ten opzichte van de 911 Carrera, 44 mm breder. De carrosserie is overigens met 25 mm verlaagd.
Turboloze 4.0 liter boxermotor
De 911 GT3 Touring Package wordt aangedreven door een atmosferische 4.0 liter boxermotor, dus zonder de aanwezigheid van een turbo. Dit motorblok wordt alleen gekoppeld aan een handgeschakelde zesversnellingsbak. Het vermogen ligt maximaal op 500 pk, terwijl het koppel 460 Nm bedraagt. De welbekende sprint van 0-100 km/h is in slechts 3,9 seconden geklaard. Bij 316 km/h houdt hij het voor gezien.
Het merk levert deze Porsche met een onderstel uit de autosport. Porsche garandeert, door de actieve achterasbesturing, optimale precisie en betere rijeigenschappen. Men kan, afhankelijk van de snelheid, de achterwielen in dezelfde richting laten sturen of zelfs in tegenovergestelde richting.
Klassiek interieur
Een kijkje vanbinnen doet men direct denken aan vroeger: de versnellingspook van de handbak is hier grotendeels verantwoordelijk voor. Ook het instrumentarium met analoge snelheidsmeters i.p.v. digitale tellers, maken er een echte klassieker van.
De schakelpook, armleuningen, middenconsole en deurgrepen zijn voorzien van zacht leder. Ook het stuur is afgewerkt met dit ledersoort. Op de hoofdsteunen is een Porsche-logo te zien, terwijl er in heel het interieur zwarte stiksels zijn te vinden. Ten slotte zijn er zwarte aluminium afwerkingselementen aanwezig.