De vernieuwde Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV 2025 is vanaf dit voorjaar te koop vanaf € 37.240. De update omvat nieuwe exterieurkleuren, een verfijnd interieur, verbeterde connectiviteit en de speciale Nagisa-uitvoering.

Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV

De Mazda MX-30 R-EV blijft een bijzondere keuze in het plug-in hybride B/C SUV-segment, met een 85 km elektrische actieradius en een totale range van 630 km dankzij de roterende benzinemotor. Dit maakt de auto geschikt voor zowel dagelijks gebruik als lange ritten.

De nieuwe kleurencombinaties zijn subtiel en versterken de premium uitstraling, die verder wordt ondersteund door het verfijnde interieur. Het grotere 10,25-inch touchscreen en verbeterde draadloze connectiviteit zijn een stap vooruit, maar de technologische vooruitgang blijft beperkt in vergelijking met concurrenten.

Nagisa

De introductie van de Nagisa-versie voegt een sportief tintje toe. De auto is verkrijgbaar in drie multitone kleuren, heeft een zwart dak, sportieve 18-inch velgen en een zwarte grille. Het interieur combineert zwarte suède stoelen met terracotta kunstleder. De Nagisa biedt dezelfde uitrusting als de Makoto, met toevoeging van een Bose® audiosysteem. De Exclusive-Line heeft voor 2025 diverse updates: zwart kunstlederen bekleding, een elektrische bestuurdersstoel met geheugenfunctie, 18-inch velgen en Privacy Glass achter.

Prestaties

De Mazda MX-30 e-Skyactiv R-EV Plug-in Hybride aandrijflijn voldoet nu aan de Euro 6e-normen, maar het vermogen blijft onveranderd. De elektromotor levert 125 kW/170 pk en een koppel van 260 Nm. De roterende benzinemotor met 55 kW/75 pk draagt bij aan het opladen van de batterij.

De prestaties zijn bescheiden: de MX-30 e-Skyactiv R-EV accelereert in 9,1 seconden van 0-100 km/u, met een elektronisch begrensde topsnelheid van 140 km/u. Het gemiddelde energieverbruik van 18,3 kWh/100 km en het brandstofverbruik van 1,0 l/100 km zijn redelijk.

Ondanks de aantrekkelijke prijs en zuinigheid rijst de vraag of dit model voldoende innovatie biedt om zich te onderscheiden in de steeds competitievere hybride markt.

Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *