Het is officieel: de 720S is het nieuwste lid van de McLaren-familie. De Britse sportwagenfabrikant heeft zijn laatste creatie voorgesteld op de Autosalon van Genève (9 t/m 19 maart 2017). De eerste leveringen staan gepland voor mei dit jaar.
Topsnelheid van +340 km/h
Net zoals bij andere McLarens, verwijst de modelnaam naar het motorvermogen. In het geval van de 720S is dat 720 pk, dat gegenereerd wordt door een nieuwe 4.0 liter V8-twinturbomotor (770 Nm trekkracht). De sprint van 0 naar 100 km/h verloopt snel: het kost slechts 2,9 seconden. Pas bij 341 km/h houdt de nieuwe 720S het voor gezien.
Opvallend is dat McLaren vol trots zijn verbruiks- en uitstootcijfers aan de media presenteert. Gemiddeld vraagt de nieuweling 10,7 liter per 100 km, wat overeenkomt met een CO2-emissie van 249 g/km.
Schakelen gebeurt via een zeventrapsautomaat met peddels achter het stuur. Uiteraard wordt alle power losgelaten op de achterwielen.
Opvolger van 650S
Nu we de technische kant van de 720S hebben besproken, is het tijd voor het design. Hoewel het de opvolger van de 650S betreft, zien we nauwelijks overeenkomsten tussen beide modellen. McLaren heeft zichtbaar moeite gedaan, om de 720S als ‘nieuw model’ te laten beschouwen.
Agressieve vormgeving
Aerodynamica had bij het ontwerpen een leidende rol: de 720S is erg soepel gelijnd. Dit zorgt mede voor een agressieve vormgeving, dat de supercar-liefhebber alleen kan aanmoedigen. De auto is als het ware omringd door luchtinlaten van groot formaat, en bovendien voorzien van veel koolstofvezel-elementen.
Binnenin wordt carbon afgewisseld met bekleding als Alcantara en leder. Tevens beschikt de 720S over een centraal gepositioneerd touchscreen voor het infotainmentsysteem.
er zijn geen afbeeldingen gevonden