AMG levert een nieuw hoofdstuk af in het top-hybride segment: zie hier de nieuwe E 53. De nieuwe Mercedes-Benz AMG E 53 Hybrid 4MATIC+ heeft met slechts zes cilinders meer vermogen dan ooit.
Van uiterlijk vertoon zijn de AMG modellen niet vies en deze Benz kan er ook wat van. We zien een standaard verlichte AMG grille met verticale lamellen. De carrosserie is op specifieke plekken verbreed, vanwege de grotere spoorbreedte.
Spoilertje
Verder zie je dorpelverbreders, horizontaal verbonden led-achterlichten, een achterskirt met diffusor en smal spoilertje op de achterklep maken de voorlopige topversie af.
De prestaties liegen er dan ook niet om: De E 53 beschikt standaard over 585 pk vermogen, wanneer je de functie Race Start indrukt krijg je een tijdelijke boost naar 612 pk gecombineerd vermogen. De plugin-hybride sprint in 3,8 seconden naar de honderd, en wil je elektrisch rijden dan kan dat zo’n 100 km ver met de 164 pk sterke elektromotor.
Vierwielaandrijving is standaard en de topsnelheid ligt op zo’n 280 km per uur. Wanneer je geheel geruisloos op je bestemming wil aankomen dan kan dat met een elektrische topsnelheid van maximaal 140 km per uur.
Opladen gaat snel, behoorlijk snel zelfs: van 10 tot 80 procent in ongeveer 20 minuten. De Mercedes-Benz AMG E 53 komt standaard met een 11 kWh omvormer aan boord. Snelladen kan optioneel met 60 kW.
Essenhout in je AMG
In het interieur word je omringd door essenhout met AMG-logo’s en optioneel het 12,3 inch MBUX infotainment Superscreen met alle relevante rij informatie.
Standaard krijg je in de E 53 elektrische bedienbare AMG-sportstoelen met microvezel bekleding met AMG logootjes en contrasterende rode stiksels. Uiteraard kun je te buiten gaan aan configuraties zoals Nappa-leer in alle kleuren van de regenboog, met bijbehorend prijskaartje. Leuk detail; het beste jongetje van de E-klas(se) staat op standaard 20 inch wielen. Prijzen van dit plugin-hybride huzarenstuk volgen later.