Na de reguliere Panamera Turbo S E-Hybrid, onthult Porsche dit model als Sport Turismo. Eind november wordt hij in de Nederlandse showrooms verwacht. De prijzen beginnen bij € 202.400,-.
V8 en elektromotor werken samen
De aandrijflijn van de Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo bestaat uit een V8-biturbomotor (550 pk) en elektrokrachtbron (136 pk). Dankzij deze samenwerking, bedraagt het systeemvermogen maar liefst 680 pk. Het maximale koppel ligt op 850 Nm, dat al vanaf 1.400 tpm beschikbaar is.
Het topmodel binnen het Porsche Panamera-gamma, is voorzien van een achttraps PDK-transmissie en vierwielaandrijving. De acceleratie van 0-100 km/h verloopt in 3,4 sec. en de topsnelheid komt uit op 310 km/h. Gemiddeld verbruikt de Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo 3,0 liter/100 km, wat komt door de plug-in hybride-aandrijflijn. Hij beschikt over een 14,1 kWh-accupakket, waarmee 49 elektrische kilometers mogelijk is.
Dit is er standaard
Zoals je van een vlaggenschip mag verwachten, is de standaarduitrusting behoorlijk. De Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo is altijd voorzien van een sperdifferentieel achter en stuurbekrachtiging Plus. Ook 21 inch lichtmetalen velgen in 911 Turbo-design zijn standaard, alsmede het Sport Chrono-pakket en een extra klimaatsysteem. Tot slot mag Porsches adaptieve achterspoiler niet ontbreken.