Land Rover onthult vandaag de vernieuwde Range Rover Sport-familie. Naast de reguliere versie, is ook de SVR in het nieuw gestoken en komt er een plug-in hybride-variant. Bestellen kan vanaf nu, waarbij de levering eind 2017 plaatsvindt.
In stijl van de Velar
Uiterlijk is de Range Rover Sport herkenbaar aan de nieuwe grille en LED-koplampen. Deze zijn in dezelfde stijl ontworpen als de Velar. Ook de voorbumper is opnieuw getekend, terwijl de plug-in hybride-versie (Range Rover Sport P400e) achter het logo een laadaansluiting heeft.
Binnenin zien we twee grote 10 inch touchscreens. Op het bovenste scherm is het nieuwe Touch Pro Duo-infotainmentsysteem te bedienen, de onderste is voor de klimaatregeling.
Plug-in hybride: Range Rover Sport P400e
Het hoogtepunt van de vernieuwing, is de komst van een plug-in hybride-versie. Dit model luistert naar de naam Range Rover Sport P400e, en beschikt over een 2.0 liter viercilinder Ingenium-benzinemotor (300 pk) en elektrokrachtbron (116 pk). Het gezamenlijke vermogen bedraagt 404 pk, het maximumkoppel is 640 Nm. Hierdoor is een sprint van 0-100 km/h in 6,7 sec. mogelijk en ligt de topsnelheid op 220 km/h.
Geheel elektrisch rijden kan over een afstand van 51 km, dankzij het 13,1 kWh grote lithium-ion-accupakket. Het duurt 2 uur en 45 min. voordat de batterij volledig is opgeladen via een wallbox van 32 Ampère. Via het reguliere stopcontact kost het 7 uur en 30 min.
Meer pk’s voor Range Rover Sport SVR
Tot slot is ook de Range Rover Sport SVR vernieuwd. Het topmodel binnen de reeks ontving meer vermogen, namelijk 25 pk extra. Eerst was dit 550 pk, nu 575 pk. De sprint van 0-100 km/h neemt maar 4,5 sec. in beslag.
De SVR-uitvoering krijgt dezelfde optische wijzigingen als de andere modellen. Denk aan de lichtunits en grille, maar verwacht ook meer koolstofvezel elementen.
Alle prijzen op een rij
Onderstaande prijzen zijn inclusief BTW en BPM.
SD4 S: € 93.975,-
SD4 SE: € 97.975,-
P400e SE: € 97.815,-
SVR: € 210.365,-