Volkswagen heeft onlangs tijdens de internationale autotentoonstelling van Beijing de T-Prime Concept GTE voorgesteld. Het studiemodel dient als voorbode van toekomstige SUV’s van Volkswagen.
Plug-in hybride-aandrijflijn
De T-Prime Concept GTE beschikt over een plug-in hybride-aandrijflijn met maximaal 381 pk vermogen en een koppel van 700 Nm. De elektrische actieradius bedraagt 50 kilometer, en het gemiddelde brandstofverbruik is volgens de NETC 2,7 liter/100 km. De nieuwste concept-car van Volkswagen accelereert in 6,0 seconden naar 100 km/h, en heeft een topsnelheid van 224 km/h.
Futuristisch interieur
Het interieur is voorzien van het nieuwe Curved Interaction Area, een geheel nieuw digitaal display- en bedieningsconcept. Het gebogen infotainmentscherm is gekoppeld aan andere displays en bedieningselementen, wat een futuristische indruk geeft. In de auto zijn geen conventionele knoppen meer te vinden. Deze zijn vervangen door gebaren- en spraakbesturing, touchscreens en aanraakgevoelige oppervlakken. Daarnaast heeft Volkswagen nieuwe assistentiesystemen op de T-Prime Concept GTE toegepast, en is semi-autonoom rijden mogelijk.
Toekomstplan voor nieuwe Volkswagen SUV’s
Het studiemodel dat Volkswagen op de Chinese beursvloer heeft getoond, is een voorbode van een nieuwe generatie SUV’s. In de toekomst wil het merk in ieder belangrijk segment een SUV aanbieden. Na de lancering van de nieuwe Tiguan volgt een nieuwe midsize-SUV voor de Verenigde Staten en China, een opvolger voor de Touareg en een productierijpe T-Prime Concept GTE.
Onder de Tiguan worden twee nieuwe SUV’s gepositioneerd: een SUV in het segment van de Golf, waarvoor de T-Roc Concept als inspiratiebron dient. Tevens wil Volkswagen een SUV lanceren in het B-segment, oftewel dat van de Polo.
Invalid Displayed Gallery