Volvo onthulde vandaag de Volvo C40 Recharge. Zoals de naam je al doet vermoeden, wordt dit het kleinere broertje van de XC40, in de vorm van een Coupé. En hij is volledig elektrisch! Lees verder voor alle details die bekend zijn gemaakt.
Coupéversie van de XC40
De Volvo C40 vult de plek onder de XC40 (zie rijtest) op. Volvo krijgt er dus een kleintje bij. Op de eerste beelden zien we dat de C40 Recharge een fastback-achtige kont heeft. Het is een Coupéversie van de XC40 Recharge geworden. Volvo noemt de C40 zelf een Crossover. Net als de elektrische XC40, heeft de C40 een dichte grille. De C40 Recharge krijgt een 78 kWh accu, die binnen 40 minuten tot 80% oplaadt. Het accupakket moet goed zijn voor een actieradius van 420 km WLTP. Van 0 tot 100 accelereren doet de C40 Recharge in 4,9 seconden.
Evenals de Polestar 2 (zie rijtest) en de Volvo XC40 Recharge P8 AWD, krijgt de C40 Recharge standaard Google Services ingebouwd. Elke C40 Recharge heeft dus Google Maps, Google Assistant en Google Play. Daarnaast belooft Volvo dat het interieur 100% ledervrij is. Volvo zegt het gevoel van ultieme luxe te kunnen herdefiniëren, door gebruik te maken van andere materialen. Omdat Volvo zijn auto’s vooral online wil gaan verkopen, zijn de samenstellingsopties versimpeld. De C40 is leverbaar in Fjord Blue metallic, Fusion Red metallic en vijf grijstinten.
Volvo C40 is onderdeel van elektrificatieplan
Met de Volvo XC40 Recharge P8 AWD en de Polestar 2 hebben de Zweden al een eerste stap gezet in de elektrificatieplannen van Volvo. Het Zweedse automerk heeft als doelstelling dat van alle verkochte auto’s in 2025, minimaal de helft volledig elektrisch moet zijn. In 2030 wil Volvo alleen nog maar elektrische modellen aanbieden, die je in plaats van in een showroom, gewoon online kunt bestellen. De C40 Recharge speelt een grote rol bij het uitrollen van deze elektrificatieplannen. De C40 Recharge gaat vanaf komende herfst in productie, in de fabriek van Gent, waar de XC40 Recharge ook al gebouwd wordt.