Laatst is de nieuwe elektrische Citroën ëC3 laten zien aan de hele wereld. Bij die nieuwe ëC3 hoort ook het nieuwe Citroën logo. Het was een triomf, het nieuwe logo is een throwback naar een heel oud logo van Citroën en iedereen vond het leuk. Behalve veel mensen, vooral degenen van bijvoorbeeld het Chinese automerk Xiamen of van het Europese Merkenbureau.

Bonje om het nieuwe logo

Er was al eerder wat gezanik over het ‘nieuwe logo’ van Citroën. Het logo lijkt namelijk enorm op het huidige logo van het Chinese busjes- en automerk Xiamen. Zij leveren onder andere bussen en busjes aan bijvoorbeeld Denemarken en hebben dus het gebruiksrecht van het logo in Europa.

Aangezien Citroën het logo al meer dan 5 jaar niet gebruikt heeft, zijn zij dat recht verloren. Eerder probeerde Citroën het logo van Xiamen al te laten weghalen in Europa, maar het toenmalige logo was niet genoeg overeenkomstig om tot actie te komen. Meer hierover leest u overigens in dit artikel.

Citroën Basalt Vision

Wat is dat nou precies, die Basalt Vision? Kort gezegd is het een auto die hetzelfde bereikt voor de C3 als de C4X bereikt voor de C4. Een soort coupé-SUV achtige variant van een reeds bestaand model. Is daar markt voor? Daar lijkt het wel op. De C4X en een vergelijkbare auto zoals de Renault Arkana vliegen vrij rap over de Franse toonbanken.

Op den duur valt de term Vision natuurlijk weg. De Citroën Basalt zal overigens niet verkocht worden in Europa, voorlopig dan. Maar, net zoals we hebben gezien bij de elektrische ëC3, komt er wellicht een voor Europa aangepaste variant van de auto die al te koop is in de Indiase of Zuid-Amerikaanse markt.

Hoe zit het dan met het logo?

Nou, dat weten wij ook niet zo goed. Het nieuw-geïntroduceerde logo is natuurlijk niet een logo voor alleen Europa, dat zou gek zijn. Dit zou volgens ons moeten betekenen dat het nieuwe logo ook op dit nieuwe concept zou moeten worden geplaatst. Maar, voorlopig lijkt dat er niet op. Waarom niet? Zijn ze het vergeten? Is het logo toch afhankelijk van de locatie van de verkochte modellen? Krabbelt Citroën misschien toch terug gezien de oordelen omtrent het gebruiksrecht in Europa?

Wij weten het niet. We gaan u uiteraard wel op de hoogte houden.

Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *