Range Rover 2018

Na de introductie van de opgefriste Range Rover Sport, is nu ook de reguliere Range Rover vernieuwd. Ook hij wordt beschikbaar als plug-in hybride met de naam ‘P400e’. Bestellen kan vanaf nu, de prijslijst start bij € 135.475,-.

Vernieuwd design

Land Rover grijpt de update o.a. aan voor een herzien uiterlijk. We zien nieuwe lichtunits en een opnieuw ontworpen grille. Ook de achterlichten zijn nieuw van het designteam, en doen ons denken aan de Velar

Binnenin is er ook het een en ander veranderd. Zo is er een Touch Pro Duo-infotainmentsysteem aanwezig, bestaande uit twee 10 inch touchscreens. Daarnaast is het comfort erop vooruit gegaan. Land Rover belooft nieuwe voorstoelen en bredere zittingen op de tweede zitrij.

Range Rover als plug-in hybride

Net als de recent onthulde Range Rover Sport, is de Range Rover er binnenkort ook als plug-in hybride. De aandrijflijn is identiek: een 2.0 liter viercilinder Ingenium-benzinemotor (300 pk) en elektrokrachtbron (116 pk). Het gezamenlijke vermogen bedraagt 404 pk, terwijl het koppel uitkomt op 640 Nm. De sprint van 0-100 km/h verloopt in 6,8 sec. en de topsnelheid is 220 km/h.

Dankzij de hybride aandrijflijn daalt de gemiddelde CO2-emissie. In het geval van de Range Rover P400e ligt de uitstoot op 64 g/km. 51 elektrische kilometers zijn haalbaar.

Het toppunt: de Range Rover SVAutobiography Dynamic

Uiteraard verschijnt ook van de vernieuwde versie een luxe SVAutobiography Dynamic-uitvoering. Ten opzichte van zijn voorganger levert hij nu nog meer vermogen, in totaal 565 pk (+15 pk). De acceleratie van 0-100 km/h is in slechts 5,4 sec. geklaard. Voor dit alles is een V8 Supercharged-benzinemotor verantwoordelijk.

Alle prijzen op een rij

Onderstaande prijzen zijn inclusief BTW en BPM.

3.0 TDV6: € 135.475,-

P400e: € 139.195,-

SVAutobiography Dynamic: € 256.380,-

Categorieën