Renault heeft zojuist het doek getrokken van de nieuwe Alaskan in Colombia, waar de onthulling van de pick-up plaatsvond. Wanneer de Alaskan op de Europese markt verschijnt is nog niet bekend. Ook de prijzen zijn nog niet vrijgegeven.
Herkenbaar Renault-design
De Alaskan is direct herkenbaar als lid van de Renault-familie. Dit is niet alleen te zien aan het grote logo op het front, maar ook aan de C-vormige LED-dagrijverlichting. Daarnaast is hij voorzien van een forse, chromen grille en brede wielkasten, die ruimte bieden voor 16- of 18 inch velgen.
Achtvoudig verstelbare voorstoelen
Renault’s nieuwe pick-up is gebaseerd op de Nissan NP300 Navara, en dat valt onder meer op aan het interieur. De meeste elementen, zoals het dashboard en de ventilatieroosters, zijn dan ook afkomstig van zijn concerngenoot.
De nieuwe Alaskan beschikt over achtvoudig verstelbare voorstoelen, die zowel handmatig als automatisch te bedienen zijn. Tevens is ‘ie uit te rusten met verstelbare lendensteun, stoelverwarming, automatische airconditioning en een 5 of 7 inch touchscreen voor het navigatiesysteem. Tot slot belooft Renault dat de Alaskan binnenin veel opbergvakken biedt, iets wat wenselijk is in een bedrijfswagen.
Motorisering en vijf-link achterwielophanging
Renault biedt de Alaskan aan met een 2.3 liter dCi-dieselmotor. Deze krachtbron is te kennen van de Master en wordt leverbaar met 160 of 190 pk. Men kan kiezen voor een handgeschakelde zesbak, maar ook voor een zeventrapsautomaat. Tot slot is het aan de klant of de Alaskan wordt uitgerust met achter- of vierwielaandrijving, en de nieuwe vijf-link achterwielophanging.
Assistentiesystemen
Wie voor vierwielaandrijving kiest, kan één van de drie rijstanden selecteren. De modus 2WD is geschikt voor verharde wegen, terwijl de 4H-stand ideaal is voor nat wegdek en een onverharde weg met stenen. De laatste modus, 4LO, kan het beste gekozen worden bij extreme omstandigheden met zand, sneeuw en diepe modder.
Verder is de Alaskan voorzien van diverse assistentiesystemen, waaronder Hill Start Assist, Hill Descent Control, Electronic Brake Distribution, Brake Assist en Electronic Stability Program.
er zijn geen afbeeldingen gevonden