Het kleinste model uit de Citroën familie de C1 krijgt een update. Het succesverhaal dat een samenwerking is tussen Citroën, Peugeot(108) en Toyota(Aygo) is reeds meer dan een miljoen keer verkocht sinds lancering. Naast de update zijn er ook een tweetal special editions aangekondigd.
Vooral interne upgrades
Waar het bij het zusje de Toyota Aygo ook om cosmetische veranderingen ging blijft dit bij de C1 beperkt. Vernieuwde logo’s voor en achter, nieuwe velgen designs en de opties uit 32 kleurencombinaties zijn eigenlijk de enige cosmetische upgrades. Wat wel onder handen is genomen is de krachtbron. De door Toyota ontworpen driecilinder is nog ijsbeer vriendelijker gemaakt en voldoet nu aan de meest recente 6.2-emissienorm. Desondanks is het toch gelukt om het aantal pk van 69 naar 72 op te krikken.
Binnen in de C1 zitten de verbeteringen voornamelijk in het infotainmentsysteem. Nieuwe technologie zoals Mirrorlink, Android Auto en Apple CarPlay maken connectiviteit tussen mobiele apps en auto mogelijk.
Special Editions
Voor wie zich toch iets meer wilt onderscheiden met de C1 zijn er een tweetal special editions gelanceerd. Voor de dames is er in samenwerking met het blad ELLE de C1 ELLE Edition. Roze accenten in het interieur moet zorgen voor een elegante uitstraling. Een wat stoerdere edition is de C1 Urban Ride Edition. Velgekleurd interieur en stoere zwarte accenten in het exterieur en de velgen moeten een wat jonger ‘urban’ gaan publiek aanspreken.
Update: Beide special editions staan vanaf eind juni in de Nederlandse showrooms. De Elle Edition is verkrijgbaar vanaf €15.790.-. De prijzen van de Urban Ride Edition beginnen bij €14.990.-.