Moke logo

We kennen hem/haar allemaal: de Mini Moke. Dit kleine orgel is ooit bedoeld geweest om in het leger van Groot Brittannië rond te stuiteren, maar dat is er nooit van gekomen. Het bedrijf Moke International is sinds kort weer actief, ze gaan ook een elektrische bouwen.

De Moke in de Moke-fabriek
De Moke in de Moke-fabriek

MOKErnieuw

Sinds kort maakt Moke International dit kleine non-leger gebakje weer op grote schaal, en ze verkopen ze nog ook. Dus, u leest het goed, u kan dit sixties wonder gewoon nieuw bestellen!

Maar, er is nog meer goed nieuws. Moke International gaat een elektrische versie maken van de klassieke Moke. Deze krijgt geen andere benaming dan de versie met verbrandingsmotor. Dit is ook niet nodig, want die wordt vrijwel tegelijkertijd uitgefaseerd met de introductie van het elektrische model.

MOKErlicht

U denkt wellicht dat de elektrische Moke gewoon dezelfde Moke is als de versie met interne verbrandingsmotor. Maar, niets is minder waar. Moke stelt dat de elektrische variant helemaal opnieuw is ontworpen en opgebouwd.

De elektrische variant krijgt veel aluminium panelen. Dit zorgt voor een totaalgewicht van een schamele 800 kilo. Daarnaast krijgt de elektrische Moke ook veel luxe opties. Althans, luxe voor een Moke.

De elektrische Moke komt met betere remmen, hier zit onder andere een regeneratief remsysteem bij. Ook krijgt hij stuurbekrachtiging en, houdt vast, een verwarmde voorruit.

MOKErsnel

Het vooruitduwen van de Moke gaat gebeuren door middel van een elektromotor van 33 kW (45 pk). Dit betekent dat de Moke van 0 naar een gezichtsvervormende 55 km/u schiet in 4,5 seconden.

Bij 100 km/u houdt de pret op en na 144 kilometer is de batterij leeg. Maar, dat is allemaal geen probleem, je zal toch niemand een lange toch zien maken met dit apparaat. Is ie leeg? Dan kan je hem in vier uur opladen. Helaas is er geen snellaadmogelijkheid.

Over snel gesproken: Moke zegt dat je in de aankomende zomer al in je nieuwe elektrische Moke kan rondcrossen. Als je ongeveer 34.000 euro exclusief belastingen geeft aan Moke natuurlijk, dan maken ze hem voor je in Northhamptonshire met alleen maar Europese onderdelen. Wij zeggen doen.

Zo blij worden wij van de elektrische Moke
Zo blij worden wij van de elektrische Moke

1 REACTIE
Reageren

  1. Ombouw van Uw electrische MOKE auto om meer Km te rijden
    Heb laatst een NOSMOKE electric met gell batterijen omgebouwd HIJ REED maar 40km met een lading alhoewel er 12,5 kwbatterijen instak (296 kg )
    Nu hebik er lithium 30,5 kw in geplaatst en het autotje weegt 80 kg minder en rijdt nu 250 km ver aan 70 km/uur
    Nu zijn de klanten fier op hun NOSMOKE en er voor durfde zij hun auto niet gebruiken om iets verder te rijden Zondag hebben zij een rondrit gedaan van 200 km zonder problemen en de batterij had nog 40% capaciteit

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *