Het bedrijf Drako Motors uit Silicon Valley heeft een extreme elektrische auto op papier staan, de Drako GTE. Wanneer wij aan Silicon Valley denken zien wij direct een aantal bedrijven die inmiddels hun naam hebben gemaakt op het internet als daarbuiten. Uiteraard zijn er start-ups die het niet gered hebben, maar wij hopen stiekem dat dit bedrijf wel alles op orde heeft. Op papier beloofd de volbloed elektrische Drako GTE veel en de productie staat inmiddels gepland.
Ontwikkeling
Aan de ontwikkeling van de GTE is ruim tien jaar besteed als wij de woorden van de oprichters mogen geloven. Hierbij is vooral gelet op het design zonder verder in te leveren op prestaties, comfort en mogelijkheden. Al het goede is dus terug te vinden in deze enkele auto volgens Drako Motors. Vanaf het begin van de ontwikkeling was het al duidelijk dat de GTE een volledig elektrische supercar moest gaan worden. Vanuit deze visie is de auto stap voor stap verder opgebouwd. Inmiddels is de ontwikkeling ten einde en zullen de productielijnen voorbereid gaan worden.
De cijfers van de Drako GTE
We mogen er niet over liegen, maar de Drako GTE ziet er inderdaad mooi uit. Onderhuids zijn de cijfers net zo indrukwekkend als het koetswerk. Zo heb je een volledig elektrische supercar waar je gewoon met vier personen in kunt zitten. De auto is voorzien van een viertal elektromotoren die er voor zorgen dat hij in totaal 1200 pk tot zijn beschikking heeft. Tel daar nog eens een koppel bij op van 8800 Nm en je weet gewoon dat elke sprint gewonnen kan worden, ook met vier inzittende. Volgens Drako haalt de GTE een topsnelheid van 332 km/h. Het accupakket heeft een capaciteit van 90 kWh.
Wij grijpen graag nog even terug naar het indrukwekkende koetswerk. Voor de echte autokenner kunnen de lijnen herkenbaar zijn. Wij kunnen dit alleen maar bevestigen, want het ontwerp komt origineel van Fisker. Op bepaalde punten zijn er uiteraard andere lijnen gebruikt, maar de basis blijft hetzelfde. Het levert in ieder geval een prachtig plaatje op.
Standen
De Drako GTE is helemaal naar wens in te stellen. Zo kent de auto een zestal standen om zo de instellingen van de auto te optimaliseren. De standen zijn Race, Track, Dry, Rain, Snow en Ice. Het doel mag uiteraard voor zich spreken. Gezien de enorme prestaties van deze auto is een noodstop onvermijdelijk. Hiervoor heeft het bedrijf gekozen voor koolstofkeramische remmen van Brembo. Deze zie je duidelijk zitten in de standaard 21 inch lichtmetalen velgen. Door de brede banden en de enorm krachtige remmen leent deze Drako GTE zich uitstekend voor een dagje op het circuit.
Productie en aankoop
De nieuwe Drako GTE is klaar voor productie. Voor dit model is er wereldwijd een maximaal productieaantal vastgesteld van 25 stuks. Per stuk moeten de auto’s minimaal 1.25 miljoen dollar gaan kosten en dit is zonder belastingen. Goedkoop is de auto dus niet, maar dan heb je wel een exclusieve en extreme elektrische auto in bezit. Wanneer de auto nu besteld wordt zal hij begin 2020 worden afgeleverd. Voor deze prijs en levertijd krijg je wel de gelegenheid om de auto helemaal naar wens samen te stellen. Zo heb je de keuze uit verschillende materialen om het interieur te laten afwerken en kun je uit een breed scala aan kleuren de buitenzijde een unieke tint geven.
The post Gelimiteerd en extreem: de elektrische Drako GTE appeared first on Elektrischeauto.nl.