Bij BMW’s denken we niet meteen aan een budgetmerk. Vaak dansen de Duitsers toch een beetje (of zelfs heel erg) rond in het premium-segment. Maar, de nieuwe iX1 met kleinere accu en alleen voorwielaandrijving brengt daar verandering in. Hij is verkrijgbaar voor minder dan 50.000,- euro.

Goedkoop is prima koop

Van de iX1 was de goedkoopste versie eerst de xDrive30. Die was alleen verkrijgbaar in AWD en met twee elektromotoren die samen 313pk leveren. Met die uitvoering kon je beginnen met tellen bij 55.000,- euro en kon je stoppen met rijden bij zo’n 436km.

BMW heeft van de BMW iX1 eDrive20 het een en ander afgehaald. Zo is er nu nog maar één elektromotor en alleen nog maar aandrijving naar de voorwielen. Dit zorgt voor minder power, maar ook voor minder gewicht en kosten. Dit betekent dat je voor minder dan 50k een nieuwe BMW iX1 kan kopen.

Vanaf 48.316,- is de BMW iX1 eDrive20 namelijk al van u. Daarbij komt een enkele elektromotor met 204pk waarmee je nog steeds in minder dan 9 seconden op de 100 zit. Deze uitvoering beschikt over hetzelfde accupakket als de xDrive30, namelijk die van 64,7kWh. Dit betekent dat je in tegenstelling tot de xDrive30 geen 436km range hebt, maar 475. Snelladen kan tot een maximum van 130kW.

Het interieur lijkt nog steeds aardig volgeladen.

Wat zit daar dan op?

Wat wij ons afvragen is of er ook nog gesnoept is van de standaarduitrusting. De xDrive30 biedt namelijk, zoals BMW dat wel vaker doet, een hele hoop standaarduitrusting die bij veel andere merken optioneel zou zijn. Maar, blijft dat bij de eDrive20 ook zo of wordt er wat van al dat moois afgehaald?

Het zou zomaar kunnen dat die bijna 7000 aan minderprijs alleen afkomstig is van de elektromotor en de aandrijflijn die er niet meer op zitten. Wij kunnen het u nog niet vertellen, de configurator is namelijk nog niet geüpdatet.

Categorieën

0 REACTIES
Reageren

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *