Mitsubishi heeft het doek getrokken van de gefacelifte Eclipse Cross. Het grootste nieuws vinden we onderhuids. De vernieuwde Eclipse Cross komt er namelijk ook als PHEV.
Uiterlijke wijzigingen
Aan de buitenkant is de facelift vooral zichtbaar aan de achterkant. Het vorige model beschikte over een soort extra achterruit. Deze werd onderbroken door een doorlopende achterlichtunit.
Dit typische stijlelement heeft Mitsubishi verwijderd. De achterklep loopt verder door naar boven, en de lichtunits zijn anders vormgegeven. Dit geeft ‘m een wat algemeen uiterlijk.
De voorkant is juist scherper vormgegeven. De koplampunits zijn smaller geworden, en de chromen sierstrips in bumper lopen verder door. De lichtunits daaronder zijn juist groter uitgevallen dan bij de pre-facelift.
Het interieur ziet er, op een ander scherm na, hetzelfde uit.
“Technologisch vlaggenschip”
De grootste verschillen zien we zoals gezegd onderhuids. De Eclipse Cross is het tweede PHEV-model van Mitsubishi. Het merk spreekt zelfs van het technologische vlaggenschip in Europa.
De Eclipse Cross beschikt verder over Super-All Wheel Control (S-AWC). Dit geavanceerde vierwielaandrijving systeem van Mitsubishi, vond zijn oorsprong in de legendarische Lancer Evolution.
Mitsubishi in Nederland
Eerder kondigde Mitsubishi aan geen nieuwe modellen meer te ontwikkelen voor de Europese markt. Dat nieuws kwam niet als verrassing. De verkoopcijfers waren niet om over naar huis te schrijven.
Het merk heeft dit jaar tot nu toe iets meer dan 3.200 auto’s in Nederland verkocht. Dat komt neer op een marktaandeel van 1,6%.
Wie straks een hybride SUV van Mitsubishi wil, is dus aangewezen op de nieuwe Eclipse Cross. We zijn benieuwd of de Eclipse Cross PHEV net zo’n succes wordt als de Outlander.
De nieuwe plug-in hybride komt begin volgend jaar naar Nederland.