De nieuwe generatie Panamera is nu leverbaar in die plug-in hybrideversies, voor alle drie de beschikbare carrosserievarianten. Dankzij de vernieuwde 17,9 kWh batterij is de actieradius 27 procent groter en kun je nu tot 56 km volledig elektrisch rijden. Althans, als we Porsche moeten geloven. Het topmodel van de nieuwe Panamera Turbo S is voorzien van een 700 pk sterke hybride aandrijving en accelereert nu van 0 naar 100 km/u in 3,2 seconden.
Stekkeren met je Porsche
De elektromotor, die goed is voor 136 pk en een waanzinnig koppel van 400 Nm, levert zijn vermogen via de achttraps PDK transmissie aan de aandrijflijn. Voorzien van het Sport Chrono pakket is de nieuwe Panamera Turbo S E-Hybrid (21 pk extra ten opzichte van het vorige model) in staat om in 3,2 seconden vanuit stilstand naar 100 km/u te accelereren. De vernieuwde batterij is in capaciteit gegroeid van 15,1 kWh naar 17,9 kWh. Daardoor kun je met de nieuwe Panamera Turbo S E-Hybrid tot 50 kilometer (WLTP) volledig elektrisch rijden.
Het Porsche Panamera aanbod is nu compleet, met vermogens tussen de 440 tot 700 pk. De 571 pk sterke vierliter biturbo-V8 en de elektromotor van 136 pk leveren gezamenlijk 700 pk. De Panamera 4 E-Hybrid met een 2,9-liter biturbo-V6 goed is voor een gecombineerd vermogen van 462 pk. De 4S sluit het aanbod af met een gecombineerd vermogen van 440 pk. De 4S is standaard over het opvallende, voorheen optionele Sport Design front.
Verbeterde prestaties
Porsche heeft het onderstel verder verfijnd voor een nog sportievere en comfortabelere rijbeleving. Door een aangepaste stuurinrichting en nieuwe banden stuurt de nieuwe Panamera als nooit tevoren. Standaard beschikt de Turbo S E-Hybride over allerlei pakketten, zoals Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), actieve rolstabilisatie met Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus), achterwielbesturing met Power Steering Plus en het Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) remsysteem.
De nieuwe uitvoeringen van de Panamera zijn per direct te bestellen.