Volvo XC60 2016

Volvo mag tevreden zijn met de behaalde verkoopresultaten in het eerste halfjaar van 2017. In totaal bracht het Zweedse merk 277.641 auto’s aan de man, wat een stijging is van 8,2%.

Europa is belangrijkste markt

Europa is voor Volvo de belangrijkste markt. Samen met continenten als het Midden-Oosten en Afrika, verkocht de fabrikant in de eerste zes maanden 164.128 auto’s. In vergelijking met dezelfde periode in 2016, is dit een toename van 6,6%.

Zweden is logischerwijs het land waar de meeste Volvo’s worden afgeleverd. In het eerste halfjaar van 2017, wist het merk er 38.724 exemplaren te verkopen (+6,2%).

Opvallende verkoopstijging in Azië

Als we de verkoopstatistieken van 2016 ernaast houden, dan valt ons de recente behaalde verkoopstijging in Azië op. Volvo verkocht van januari t/m juni 2017 70.584 auto’s aldaar, een groei van 22,6%. China neemt met 51.914 stuks het grootste aantal voor zijn rekening.

In Noord-Amerika daalde juist de verkoop. Ten opzichte van het eerste halfjaar in 2016, leverde Volvo 4,9% minder auto’s af. In totaal kozen 41.277 mensen voor een Volvo, terwijl Verenigde Staten de grootste markt is in deze regio (34.102 stuks, -7,0%).

Nog steeds populair: de ‘oude’ XC60

Wereldwijd doet Volvo nog steeds goede zaken met de huidige doch verouderde XC60. Hoewel de nieuwe variant al in de startblokken staat, blijft hij Volvo’s best verkochte model.

In China is er vooral animo voor de S90, terwijl wij Europeanen liever voor een V90 kiezen. Ook de XC90 scoort prima in Europa, alsmede in Noord-Amerika.

Categorieën